Algemene verkoopsvoorwaarden

kan een toestel bestellen op internet en dan aangeven of u betaalt per overschrijving of cash bij levering. Komt u het toestel afhalen na de bestelling dan nemen we de tijd zodat we het kunnen voorbereiden voor de levering, nazicht, bandenspanning, batterij, lichten… het wordt door u nagezien en aanvaard dit gebeurt op ons adres op afspraak kunnen wij het naderhand ook bij u thuis afleveren.

Wanneer u levering aan huis kiest wordt door City-Wheels jouw pakket verzonden naar het door u opgegeven adres.
Indien u, de koper dit adres naderhand wijzigt of het pakket herrouteert gebeurt dit volledig onder uw verantwoordelijkheid. Voor City-Wheels vervalt dan alle verantwoordelijkheid met betrekking tot de levering.

Levering aan huis gebeurt pas na betaling van het volledige bedrag. Kiest u cash bij levering dan leveren we zelf en gebeurt de verkoop na betaling met de kaart. Bancontact, Maestro, Master.

Leveringstermijnen.

Bij ons geen loze beloften, geel leugens en geen verhaaltjes op de mouw gespeld. Een levertijd van 1 dag is volkomen onrealistisch. Wij nemen de tijd om alles correct te controleren en deftig te verzenden.

5 tot 7 werkdagen is het in de meeste gevallen. Als er toch een uitzondering is dan bellen of mailen we met de nieuwe verwachte levertijd.

Niet goed ?

heeft een bedenkingstijd van 7 dagen. Er zijn natuurlijk een aantal eisen verbonden aan het teruggaverecht.

1. Het product mag niet gebruikt zijn. Je mag het product bekijken en beoordelen net zoals je dat in een fysieke winkel zou doen.

2. Het product is onbeschadigd & ongebruikt en wordt in geheel originele staat in de originele verpakking naar ons geretourneerd. 

3. Het artikel wordt volledig in originele staat retour gezonden inclusief eventuele accessoires.

4. Indien er sprake is van een uitzondering op de zichttermijn, dan staat het bij de productpagina vermeld.

5. De verzendkosten van de retourzending zijn op kosten en onder de volle verantwoordelijkheid van de klant.

Product is defect geleverd

Het product is defect, beschadigd of onvolledig geleverd. Wat nu?
Zichtbaar beschadigde leveringen weigert u

Hoe weet ik zeker dat het om een defect exemplaar gaat?

Vaak is het zo dat een product niet defect is, maar er is bijvoorbeeld een probleempje met het installeren van het product. 
Wij raden u aan om de instructies in de handleiding stipt te volgen. 
Is uw klacht hiermee niet verholpen? Dan kunt u eerst met ons contact opnemen, misschien kunnen wij u dan verder helpen, mogelijk komen we wel ter plaatse om het probleem te onderzoeken. Gaat het inderdaad om een defect dan kunt u uiteraard het product gratis omruilen! 
Vergeet niet een duidelijke omschrijving van het defect te vermelden bij de retour-aanvraag.


Het defecte product omruilen
Wanneer u het product in originele staat naar ons retourneert, zullen wij het product omruilen voor het gewenste exemplaar.
Dit kan hetzelfde product zijn, maar het ook een duurder of goedkoper product zijn. 
Het transport gebeurt op kosten en op volle verantwoordelijkheid van de klant.


Geen originele verpakking of product is niet meer in originele staat.
Bij retourzendingen is de verzender verantwoordelijk voor eventuele vermissingen/beschadigingen tijdens transport.
Het transport gebeurt op kosten en op volle verantwoordelijkheid van de klant.

Retourneert u het product niet in originele staat in de originele verpakking? 
Dan kunnen wij 75% van het aankoopbedrag crediteren. 

Wenst u vervanging voor het product dat niet in originele staat geretourneerd kan worden?

Dan krijgt u een zogeheten gereviseerd product toegestuurd. 
Dit is een product waarvan bijvoorbeeld de verpakking ontbreekt of een product die een keer retour gestuurd is tot zelfs een korte gebruiksperiode achter de rug heeft.

De producten die we weer verzenden zijn wel vooraf gecontroleerd en goedgekeurd. De medewerkers van de retour-afdeling controleren uitvoerig of het product voldoet aan de eisen die gesteld worden aan het product, vervolgens zullen wij overgaan tot verzending van het product. 


Tip: vermeld duidelijk het mankement of de mankementen in de retour-aanvraag.

Je product(en) ruilen

Product ruilen voor hetzelfde product?


Heeft u het huidige product in beschadigde staat ontvangen of functioneert het product niet naar wens? 
Dan kunt u het product ruilen. 
U dient duidelijk aan te geven dat u voor dit product een nieuw exemplaar wenst te ontvangen en een specificatie van het defect.


Product ruilen voor een goedkoper product?
Wenst het huidige product te ruilen voor een goedkoper product in onze webwinkel? 
Dat is uiteraard mogelijk! 
Onze klantenservice-medewerkers zullen nagaan wat het verschil tussen beide producten is en het verschil wordt verstrekt in vorm van een tegoedbon.
Het transport gebeurt op kosten en op volle verantwoordelijkheid van de klant.


Product ruilen voor een duurder product? 
U kunt ervoor kiezen om het product in te ruilen voor een duurder product. 
Het enige wat u hiervoor hoeft te doen, is een omschrijving van het gewenste product toe te voegen bij het doen van een retour-aanvraag. 
De medewerkers van de retour-afdeling zullen u de gegevens toesturen, zodat u het verschuldigde bedrag in orde kunt maken. 
Nadat de betaling in orde is gemaakt, ontvangt u zowel bevestiging van betaling, als bevestiging van onze inpak-afdeling.


Kan ik ook een tegoedbon krijgen voor mijn retour?
Ook een tegoedbon behoort tot de mogelijkheden.
U kunt gebruik maken van de optie om een tegoedbon geleverd te krijgen.
De tegoedbon wordt verstrekt met een geldigheid van één jaar.

Tip: vermeld duidelijk wat uw gewenste oplossing is. Zo kunnen wij uw retourzending sneller verwerken.

Garantie

Garantie-aanvraag

Functioneert het product in verloop van tijd slechter of helemaal niet? 
U kunt aanspraak doen op uw garantie. 
Wij hanteren standaardgarantie van twee jaar op elektronische producten en één jaar op batterijen.
De garantie geldt enkel voor fabricagefouten. 
Zo zijn wij er in ieder geval zeker van dat u een deugdelijk product ontvangt. 
Er zijn een aantal uitzonderingen waar geen garantie op geldt. 
Hier kun je denken aan verbruiksschade of kabelbreuk. 


Vervanging binnen de garantie.
City Wheels Mechelen hanteert de garantievoorwaarden van de fabrikant van het product. 
Dit betekent simpelweg dat het product bij normaal gebruik niet defect mag raken binnen één jaar minimaal. 
Raakt het product wel na enige tijd defect en valt het euveltje niet onder de uitzonderingen? Dan zullen wij ervoor zorgen dat u zo snel mogelijk weer je toestel werkend of een vervangend product in huis heeft. 


Kosten garantie.
Is uw garantie-aanvraag binnen de aangegeven termijn? 
Wij nemen de kosten hiervan voor onze rekening, mits het euvel binnen de garantievoorwaarden valt.

Is uw garantie-aanvraag buiten de aangegeven termijn? 
Dan zullen wij eerst de kosten hiervan aan u voorleggen. 
Wanneer u hiervoor akkoord geeft, zullen wij het reparatieproces realiseren. 


Reparatie of nieuw product?
Wij zullen nagaan of het product te repareren is, indien dit het geval is, houden wij u op de hoogte over het tijdbestek wat dit proces in beslag neemt. 
Is het product niet te repareren of niet binnen redelijke termijn? 
Dan zullen wij ervoor zorgen dat u ofwel in afwachting een vervangtoestel ofwel een ander exemplaar toegestuurd krijgt. 

Tip: bij een garantie-aanvraag is het van belang dat u een uitgebreide en specifieke omschrijving van de klacht vermeld bij de retour-aanvraag. 
Dit bespaart onderzoektijd en zo kan uw klacht zo sneller verholpen worden.